Verander van taal :
Betrouwbare instapsystemen. Wanneer passagiers met de tram of trein reizen, komen ze de eerste igus® componenten tegen zodra ze instappen. chainflex® kabel, dryspin® schroefloodtechnologie en energievoorziening worden gebruikt om instapsystemen onderhoudsvrij en vooral betrouwbaar te laten werken.
Onderhoudsvrije en schone toepassingen in het passagierscompartiment. iglidur® polymeer glijlagers en drylin® lineaire geleiding zorgen voor een schone afstelling, lage wrijvingscoëfficiënt en geluidsarme bewegingen zonder extra smeermiddel. Dit wordt mogelijk gemaakt door de droge smeermiddelen in de igus® materialen.
Bewegingsplastic wordt gebruikt vanaf de bestuurderscabine tot aan de remmen. Besturingselementen voor treinen en trams profiteren ook van de specificaties van bewegingskunststof. drylin® lineaire geleidingen worden bijvoorbeeld gebruikt in remhendels. Voor een hoge slijtvastheid worden lagerpunten in bedieningspanelen en noodremmen uitgerust met iglidur® G glijlagers. De remmen zelf zijn ook uitgerust met iglidur® glijlagers, omdat deze corrosievrij zijn en perfect functioneren bij schokken en vuil.

Compacte passagiersdeuren ontwikkelen voor nieuwe lightrailvoertuigen op de lijn Metro del Valles in Barcelona: Dit is de taak van het Spaanse bedrijf Masats. De ingenieurs gebruiken chainflex® besturingskabel en kabelrups® in de openingsmechanismen van de deuren. Dankzij hun speciale ontwerp maken de bedieningskabels het mogelijk om te werken met een extreem kleine buigradius van slechts 20 millimeter. De kabels zijn daarom ideaal voor passagiersdeuren, die tot de meest ruimtebesparende systemen op de markt behoren.

De Ideenzug is een initiatief van Deutsche Bahn voor het passagiersvervoer van morgen. Een van de ontwikkelde concepten: een e-scooterlift voor ruimtebesparend ophangen en opladen van de scooters tijdens de treinreis. De tweewielers worden in een houder gehaakt en kunnen aan een lineaire as elektrisch omhoog en omlaag worden bewogen. Hier komen de drylin® lineaire tafels met aandrijving voor smeervrije werking om de hoek kijken.

Schuiftreden moeten onder alle weersomstandigheden functioneren en veilig zijn, zodat passagiers met kinderwagens of beperkte mobiliteit zelfstandig in en uit de trein kunnen stappen. De centrale onderdelen van een nieuwe ontwikkeling van Knorr-Bremse GmbH, divisie IFE zijn smeermiddelvrije en dus onderhoudsvrije dryspin® hoofdschroef met hoge helix en hoofdschroefmoer van igus®. Ze zijn bestand tegen corrosie en media en garanderen een lange levensduur - tegen aanzienlijk lagere kosten.

Deze hogesnelheidstreinen rijden met snelheden tot 350 km/u tussen Beijing en Shanghai. De buitendeuren worden geleid door asgeleiders uit de drylin® R-serie. Het voordeel: De glijfolies van de lineaire lagers zijn gemaakt van smeer- en onderhoudsvrij iglidur®. De lagers lopen ook bijzonder stil en werken betrouwbaar, zelfs in de soms ongunstige weersomstandigheden.

Het treinwassysteem van de Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) reinigt elke dag lokale en langeafstandstreinen in zijn 200 meter lange washal. Verschillende kabelrupss worden samen met intelligente sensortechnologie gebruikt om ervoor te zorgen dat de waskarretjes aan beide zijden van een trein bewegen, de status van het systeem bewaken en voorspellend onderhoud plannen.

Deze transfertafel in de haven van Felixstowe in Engeland zorgt ervoor dat de locomotieven snel naar het juiste spoor worden verplaatst. Locomotieven met een gewicht tot 170 ton worden over een afstand van maximaal 30 meter geduwd. Om ervoor te zorgen dat de kabels van de besturingseenheid naar de transfertafel op lange termijn veilig worden geleid, zelfs in de extreme weersomstandigheden en de zoute lucht in de haven, en om de onderhoudstijden tot een minimum te beperken, kozen de exploitanten voor een flizz® systeem van igus® van roestvrij staal, waarin een kabelrups® uit de E4 serie en chainflex® kabels worden gebruikt.

Zweiweg International heeft voor de metro in Riyad, Saoedi-Arabië, een tweerichtingsreinigingsvoertuig ontwikkeld dat zich kenmerkt door een bijzonder flexibele reinigingstechniek. Lineaire systemen uit onze bouwdoos dragen hier ook aan bij. De smeer- en onderhoudsvrije lineaire techniek is compact in ingeschoven toestand en maakt toch een lange uitschuiflengte mogelijk zonder te veel mee te geven onder de hoge waterdruk. Omdat ze smeringsvrij zijn, hebben vuil en stof ook geen invloed.

Ze denderen met meer dan 300 km/u over de rails: hogesnelheidstreinen. Zelfs de kleinste scheurtjes in de rails kunnen een veiligheidsrisico worden. Om zulke defecten op te sporen bouwt het Turkse bedrijf Burak Cevik een testsysteem dat over de rails rijdt. Op de lagerpunten worden lineaire lagers van hoogwaardig kunststof van igus® gebruikt. De polymeerlagers functioneren vele jaren zonder smeermiddelen. Ze zijn ook bestand tegen stoffige en vochtige omgevingen en schommelende temperaturen.

Customer Service:
Telefonisch: Maandag tot vrijdag 8.00 - 17.00
LiveChat: Maandag tot vrijdag 8.00 - 17.00
Whatsapp: Maandag tot vrijdag 8.00 - 17.00
Plan een afspraak
Plan een afspraak met een expert