Na selectie van uw postcode, wijzen wij u het relevante personeel toe dat u meteen van dienst is.
Zonder deze aviobruggen zou het vliegen veel oncomfortabeler zijn: de slurf (ook wel PBB of vliegtuigslurf genoemd) biedt een beschermde, vlakke toegang tot het vliegtuig op duizenden vliegvelden wereldwijd. In de beginperiode van het vliegen was het instappen veel gemakkelijker. De kleine propeller-machines waren voorzien van ingebouwde trapjes die men gewoon liet zakken. Zelfs vandaag de dag nog gebruiken kleinere vliegtuigen ingebouwde trappen, omdat de helling van de slurf anders te steil zou zijn.
Hoe zou het er uit zien zonder de aviobrug? Moderne commerciële vliegtuigen hebben een ingang tot op wel 4 meter boven de grond. In het geval van de enorme jets zoals de Airbus A380, moeten passagiers twee verdiepingen omhoog klimmen. Dat zou zeer hoge trappen vereisen. En gezinnen met kinderen, ouderen en zwakke passagiers zouden het veel moeilijker vinden om in het vliegtuig te komen. En dan hebben we het nog niet eens over de bescherming tegen weer en wind.
Het principe van de aviobrug is eenvoudig: veelal is een deel van het systeem vast verankerd aan het luchthavengebouw. Een ander deel wordt flexibel gemonteerd op lagers, zodat het kan aankoppelen aan de verschillende vliegtuigtypen. Het is dus belangrijk de verschillen te compenseren voor de hoogte van de vliegtuigdeur en ook voor de verschillende breedtes en lengtes van de vliegtuigen. Voor dit doel bestaat een aviobrug meestal uit verschillende buizen die telescopisch in en uit kunnen bewegen en die zijn voorzien van één of meer hefinrichtingen. Deze telescopische aviobrug is het meest flexibele model van alle aviobruggen. Minder flexibele ontwerpen zijn vaak alleen geschikt voor bepaalde vliegtuigtypen hetgeen de flexibiliteit voor luchthavenoperators beperkt.
De aviobrug wordt aangedreven door elektromotoren. Deze moeten zijn voorzien van voedings- en datakabels voor besturing. De bewegingen van de afzonderlijke elementen zijn niet heel snel. Toch moeten de kabels worden beschermd tegen beschadiging. Omdat ze zich doorgaans buiten de slurf bevinden, moeten ze bestand zijn tegen weer en wind.
Omdat de stilstandstijd van een vliegtuig steeds korter wordt en de aviobruggen betrouwbaar moeten werken, moet de mechanische beweging soepel lopen. Een falen van een aviobrug kan een direct financieel verlies betekenen voor de luchthaven-operator, de luchtvaartmaatschappij en ook voor de passagiers die comfortabel en veilig op tijd willen vliegen.
De hoge betrouwbaarheid van de producten maakt het gebruik van igus producten in de aviobruggen een logische keuze. Kabelbewegingen in de slurf kunnen veilig worden geleid met onze kabelrupsen. De slagen zijn grotendeels horizontale bewegingen in de telescooptunnels en verticaal in de hefeenheden. Kabelrupsen zijn robuust, dus kan men rekenen op een lange levensduur. Ze kunnen worden geïnstalleerd op een ruimtebesparende wijze, zodat er geen kabels naar beneden hangen en het uiterlijk nadelig beïnvloeden. kabelrupsen kunnen worden gebruikt voor het toevoeren van alle benodigde energie (voedings- en besturingskabels, hydrauliek, pneumatiek, etc.)
Roterende beweging kabelrups-systemen als Reverse Bend Radius oplossingen
2Slagbeweging kabelrups-systemen – "zig-zag" installatietype
3Slagbeweging kabelrupssystemen – "hangend" installatietype
4Horizontale beweging kabelrupssystemen – Installatietype: vrijdragend of glijdend
5Kabelbescherming in verschillende assen kabelrups-systemen bieden geleiding en bescherming in toepassingen met driedimensionele bewegingen
Om ervoor te zorgen dat de kabels die het slurfbesturingssysteem alsmede het vliegtuig voeden veilig voor de toekomst worden geleid, werden acht boardingslurfen voor passagiers achter elkaar naderhand uitgerust op de luchthaven van Keulen/Bonn en gemoderniseerd zodat ze de volgende decennia weer mee kunnen.
Hier worden kabelrupsen gebruikt voor de kabelgeleiding bij slurven die op telescopische wijze boven elkaar worden geschoven. Ze vervangen voorgaande festoon-systemen, die onbetrouwbaar bleken te zijn. Bij zijdelingse montage zijn deze kettingen ook bijzonder compact.
Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur - 20.00 uur.Op zaterdagen 8.00 uur tot - 12.00 uur.
24h