Kies uw leveringslocatie

De keuze van de land/regio-pagina kan invloed hebben op verschillende factoren zoals prijs, verzendopties en beschikbaarheid van producten.
Mijn contactpersoon
Selecteer locatie

Na selectie van uw postcode, wijzen wij u het relevante personeel toe dat u meteen van dienst is.

BE(NL)

Aviobruggen voor passagiers

Zonder deze aviobruggen zou het vliegen veel oncomfortabeler zijn: de slurf (ook wel PBB of vliegtuigslurf genoemd) biedt een beschermde, vlakke toegang tot het vliegtuig op duizenden vliegvelden wereldwijd. In de beginperiode van het vliegen was het instappen veel gemakkelijker. De kleine propeller-machines waren voorzien van ingebouwde trapjes die men gewoon liet zakken. Zelfs vandaag de dag nog gebruiken kleinere vliegtuigen ingebouwde trappen, omdat de helling van de slurf anders te steil zou zijn.
Hoe zou het er uit zien zonder de aviobrug? Moderne commerciële vliegtuigen hebben een ingang tot op wel 4 meter boven de grond. In het geval van de enorme jets zoals de Airbus A380, moeten passagiers twee verdiepingen omhoog klimmen. Dat zou zeer hoge trappen vereisen. En gezinnen met kinderen, ouderen en zwakke passagiers zouden het veel moeilijker vinden om in het vliegtuig te komen. En dan hebben we het nog niet eens over de bescherming tegen weer en wind.
 
Het principe van de aviobrug is eenvoudig: veelal is een deel van het systeem vast verankerd aan het luchthavengebouw. Een ander deel wordt flexibel gemonteerd op lagers, zodat het kan aankoppelen aan de verschillende vliegtuigtypen. Het is dus belangrijk de verschillen te compenseren voor de hoogte van de vliegtuigdeur en ook voor de verschillende breedtes en lengtes van de vliegtuigen. Voor dit doel bestaat een aviobrug meestal uit verschillende buizen die telescopisch in en uit kunnen bewegen en die zijn voorzien van één of meer hefinrichtingen. Deze telescopische aviobrug is het meest flexibele model van alle aviobruggen. Minder flexibele ontwerpen zijn vaak alleen geschikt voor bepaalde vliegtuigtypen hetgeen de flexibiliteit voor luchthavenoperators beperkt.
De aviobrug wordt aangedreven door elektromotoren. Deze moeten zijn voorzien van voedings- en datakabels voor besturing. De bewegingen van de afzonderlijke elementen zijn niet heel snel. Toch moeten de kabels worden beschermd tegen beschadiging. Omdat ze zich doorgaans buiten de slurf bevinden, moeten ze bestand zijn tegen weer en wind.
Ontwerp van een aviobrug

Voordelen van igus producten in aviobruggen

Omdat de stilstandstijd van een vliegtuig steeds korter wordt en de aviobruggen betrouwbaar moeten werken, moet de mechanische beweging soepel lopen. Een falen van een aviobrug kan een direct financieel verlies betekenen voor de luchthaven-operator, de luchtvaartmaatschappij en ook voor de passagiers die comfortabel en veilig op tijd willen vliegen.
De hoge betrouwbaarheid van de producten maakt het gebruik van igus producten in de aviobruggen een logische keuze. Kabelbewegingen in de slurf kunnen veilig worden geleid met onze kabelrupsen. De slagen zijn grotendeels horizontale bewegingen in de telescooptunnels en verticaal in de hefeenheden. Kabelrupsen zijn robuust, dus kan men rekenen op een lange levensduur. Ze kunnen worden geïnstalleerd op een ruimtebesparende wijze, zodat er geen kabels naar beneden hangen en het uiterlijk nadelig beïnvloeden. kabelrupsen kunnen worden gebruikt voor het toevoeren van alle benodigde energie (voedings- en besturingskabels, hydrauliek, pneumatiek, etc.)
 
Kabelrups-systemen reduceren de benodigde kabellengtes met meer dan 50% (met gemiddelde voeding) en voorkomen externe mechanische belastingen op de kabels, zoals ongecontroleerd zwaaien, slingeren, blokkeren, etc. De lage onderhoudsvereisten reduceren de stilstandstijd. De kabelrups-systemen werken ideaal in combinatie met igus chainflex kabels die bestand zijn tegen hitte, zon, regen en sneeuw, net als de kabelrupsen.

Producten voor toepassing in aviobruggen
 

Kabelrupsen

  • Bescherming tegen kabels en slangen
  • Ruimtebesparende installatie en gereduceerde kabellengten (alternatief voor festoon-systemen)
  • Rijwegen van 800 m of langer mogelijk
  • Gemakkelijke installatie door snelle opening en scheiden van de kabelrupsschakels
  • Geringe slijtage dankzij speciaal geoptimaliseerde hoogwaardige igus polymeren
  • Extreem stabiele, kabelvriendelijke afgeronde dwarsverbinders
  • Modulaire set voor inwendige verdeling voor een langere levensduur
  • Hoge productvariëteit voor vrijwel elke toepassing
  • Speciale materialen beschikbaar voor speciale toepassingen
  • Uit voorraad leverbaar met vele accessoires
  • Cirkelbewegingen tot 7000°
Bijzonder geschikt voor aviobruggen: E2/000 serie, ​​​​E4.1 serie, ​​​​E4/00 serie, triflex R 3D kabelrupsen
E4.1L

Kabels voor bewegende toepassingen

  • 25 jaar ervaring - vier jaar garantie
  • Grootste assortiment met 1.354 kabeltypen voor data-, bus- en hybridesystemen.
  • Geen snijkosten
  • Voorspelbare levensduur
  • Diverse typen beweging mogelijk: horizontaal, verticaal, torsie
  • Gratis samples verkrijgbaar
  • 50% tijdsbesparing bij het strippen dankzij de unieke CFRIP-technologie
  • Leverbaar uit voorraad, vanaf 1 meter lengte binnen 24 uur
chainflex kabel CF270.UL.D

Succesvol in gebruik

Passagiersslurf met kabelrups

Modern kabelrups-systeem op de luchthaven Keulen/Bonn

Om ervoor te zorgen dat de kabels die het slurfbesturingssysteem alsmede het vliegtuig voeden veilig voor de toekomst worden geleid, werden acht boardingslurfen voor passagiers achter elkaar naderhand uitgerust op de luchthaven van Keulen/Bonn en gemoderniseerd zodat ze de volgende decennia weer mee kunnen.
Kabelrupsen onder passagiersslurf

Kabelrupsen vervangen festoonsystemen op luchthaven in Utah

Hier worden kabelrupsen gebruikt voor de kabelgeleiding bij slurven die op telescopische wijze boven elkaar worden geschoven. Ze vervangen voorgaande festoon-systemen, die onbetrouwbaar bleken te zijn. Bij zijdelingse montage zijn deze kettingen ook bijzonder compact.


Advies

Ik beantwoord graag uw vragen persoonlijk

Shipping and consultation

Persoonlijk:

Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur - 20.00 uur.
Op zaterdagen 8.00 uur tot - 12.00 uur.

Online:

24h


The termen "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" en "yes" zijn wettelijk beschermde handelsmerken van igus® GmbH/Keulen in de Bondsrepubliek Duitsland en, indien van toepassing, in sommige andere landen. Dit is een niet-uitputtende lijst van handelsmerken (bijv. lopende handelsmerkaanvragen of geregistreerde handelsmerken) van igus GmbH of gelieerde ondernemingen van igus in Duitsland, de Europese Unie, de VS en/of andere landen of rechtsgebieden.

igus® GmbH benadrukt dat het geen producten verkoopt van de bedrijven Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber en alle andere drive-fabrikanten die worden genoemd op deze website. De producten die worden aangeboden door igus® zijn die van igus® B.V.