Open en gesloten drylin® R lineaire glijlagers van igus® GmbH in Keulen worden vanaf het begin gebruikt in de busaanhangers. Het productassortiment is gebaseerd op zeer slijtvaste polymeren die speciaal zijn ontwikkeld voor lineairtechniek. De afmetingen zijn compatibel met standaard kogelbussen. Hun speciale geometrie garandeert robuustheid, zelfs onder extreme omgevingsomstandigheden. De lineaire geleidingen met glijelementen van polymeer voor het stuursysteem helpen om de trailer altijd veilig op koers te houden zonder vet of olie en zelfs in zeer vuile omstandigheden. Ze zijn vrijwel ongevoelig voor vuil. Ze bieden een zeer hoog veiligheidsniveau, zelfs bij het grofste vuil. De afwezigheid van smeermiddelen en het speciale ontwerp van het lageroppervlak met zijn afzonderlijke loopbanen en de onderbrekingen daartussen hebben hier een bijzonder gunstig effect. Zelfs als vochtig vuil op de as terechtkomt, wordt het van de afzonderlijke loopbanen afgeveegd en teruggeduwd in de contactloze sporen. De dwarsbalk van de loopvlakken van het lager glijdt dan over de baan die van al het vuil is ontdaan. In het stuursysteem van elke trailer zijn in totaal veertien drylin® R lineaire lagers ingebouwd. Ze brengen de stuurbeweging over van de voorwielen naar de achterwielen. Er werd gekozen voor een extra geleidingssysteem dat uitlijnfouten als gevolg van de kromming in het midden van de behuizing gemakkelijk kan opvangen om randbelastingen van de duwstang op te vangen. Naast hun ontwerpvoordelen zijn de voeringarmlagers vooral indrukwekkend door hun materiaaleigenschappen. Ze zijn corrosievrij, slijtvast, hebben een lage wrijvingscoëfficiënt, lopen rustig, zijn licht van gewicht en kosteneffectief. Een eigen ontwikkeling zou nooit de moeite waard zijn geweest. Enige tijd geleden kwam de eerste geautoriseerde trailer naar Augsburg voor een algehele revisie. Vooral de lagers werden geanalyseerd en er werden geen duidelijke defecten gevonden. Zelfs vliegroest had de lagers niet aangetast.
Het door het bedrijf ontwikkelde en gepatenteerde redundante duwstangsysteem speelt een belangrijke rol in de totaaloplossing. Het brengt de stuurbewegingen van de vooras puur mechanisch over op de achteras. Het bestaat uit meerdere stangen en twee draaikransplaten aan de uiteinden. Afhankelijk van het toepassingsprofiel en de eisen van de klant kunnen verschillende stuurhoeken van de achteras worden gespecificeerd. Het gebruik van de opleggers is goed voor het milieu en het budget. Berekeningen tonen aan dat het gebruik van het wagenpark de brandstofkosten met meer dan 30% per jaar kan verlagen. Dit leidt tot besparingen van meer dan zes cijfers. Maar de berekeningen gaan nog verder. Aangezien de lineaire glijlagers smeringsvrij zijn, is er geen dure centrale smering nodig, die ook zeer schadelijk is voor het milieu.