ITW Highland UK was op zoek naar een duurzame en betrouwbare oplossing voor de lagering van kofferdeksels. Tijdens verschillende tests kwamen twee belangrijke problemen naar voren die gepaard gingen met hoge eisen aan de lagering. Ten eerste waren ze op zoek naar een duurzame oplossing die minstens 30.000 cycli kon weerstaan, zelfs onder ongunstige omgevingsomstandigheden, voornamelijk gekenmerkt door stof en zout water. Een vorige oplossing kon slechts 10.000 bewegingen aan. De gaten voor de behuizingen zijn gemaakt van 47 3,5 mm staal, waardoor er bramen ontstaan die in de bussen snijden tot ze helemaal kapot zijn. Dit probleem werd tijdelijk opgelost door het lager in te lijmen. Naast duurtesten moet er ook worden voldaan aan andere eisen zoals totale vochtopname, stijfheid, zijdelingse verplaatsing en gedrag onder langdurige statische belasting. Voor verdere tests stuurde de klant de voertuigen samen met de geïnstalleerde lageroplossing gedurende ongeveer acht weken naar klimaatkamers om koude en warme woestijnomstandigheden te simuleren. Een tweede vereiste was de lagersteun. De vorige lagers vielen tijdens het assemblageproces uit de behuizing. Hoewel dit probleem werd opgelost door de behuizing op geïmproviseerde wijze in de gaten te lijmen, was dit geen verstandig en economisch proces voor assemblagelijnproductie. De autofabrikant was daarom op zoek naar een geoptimaliseerde oplossing die aan de hoge eisen voldeed en eenvoudig te installeren was.