Het productiebedrijf EDSCHA Cabrio-Dachsysteme GmbH had de volgende mogelijke oplossingen om het hoge uitvalpercentage te verlagen:
Een gereedschapswissel op een gegoten onderdeel, het inlijmen van de middelste kraagbus tijdens de montage in de aandrijfhefboom of een kalibreerbare versie van de kraagbus in het midden. De aandrijfhefboom wordt gekalibreerd op een eindmaat met een tolerantie van ±0,1 mm wanneer de kraagbussen worden gemonteerd.
Terwijl optie 1 hoge aanpassingskosten met zich meebracht voor het gereedschap, voor een extra gereedschap voor het opspannen en voor het frezen over elke aandrijfhendel, zou optie 2 een extra werkstap hebben vereist om de kraagbussen te coaten met acrylaatlijm, wat ook gevaarlijk zou zijn geweest voor de gezondheid.
Daarom werd gekozen voor optie 3, die aanzienlijke voordelen biedt wat betreft de toepassing:
Terwijl het gereedschap voor een nieuw iglidur ® glijlager kosteneffectief door ons kon worden geleverd, was er slechts een eenvoudige aanpassing nodig aan het montagegereedschap voor de flensbussen, waardoor ook de kosten beheersbaar bleven. Bovendien helpt een mogelijk veereffect tussen de afschuining van het drageronderdeel en de blootliggende flens van de bus (wanddikte op de flens gedeeltelijk gereduceerd tot 0,5 mm) om de maximaal haalbare speling met nog eens 0,1 mm te reduceren.
De maximale axiale speling kan worden teruggebracht van 1,5 mm tot 0,5 mm door de kalibreerbare flensbus te gebruiken.