De respectieve wielbelasting wordt via een hydraulische cilinder in de vorm van een hydropneumatische ophanging van een ophangingsarm naar de middenkolom overgebracht. De onderste draagarm is ontworpen als een geleidearm en brengt alleen de zijdelingse krachten van het wiel over. De opstelling van deze twee controle-armen geeft aanleiding tot de term 'double wishbone assen'. Om zelfsturend gedrag van de wielen te voorkomen, is het noodzakelijk dat de spoorstangen dezelfde lengte hebben als de ophanging en de draagarmen. Om een zo klein mogelijke spoorbreedte te realiseren, wordt de stuurcilinder aan de zuigerstang ondersteund door een parallelle geleiding met igus® glijlagers. Om precies te zijn, dit zijn onderhoudsvrije cilindrische lagers van het type FJUM-02-50 gemaakt van iglidur® J met ingebouwd smeermiddel. Het is zeer slijtvast en wordt onder andere gekenmerkt door zijn zeer goede wrijvingscoëfficiënt en trillingsdempende specificatie. De lage vochtopname zorgt voor een perfecte werking, zelfs in vochtige omgevingen. Alles bij elkaar zorgt de wielophanging ervoor dat het zelfrijdende voertuig soepel en stabiel rijdt, zowel op slechte wegen als wanneer er snel over de weg wordt gereden.
Maximilian Hauser, ontwerper van de wielophanging, legt de selectiecriteria voor het lager uit: "Een glijlager is hier de betere keuze dan een lineaire geleiding met kogels, waarbij zelfs smering niet gegarandeerd is vanwege de korte slag." De lagers van iglidur® J bleken ook slijtvast in tests met hoge belastingen onder ongunstige omgevingsomstandigheden. De hardverchroomde as met een diameter van 50 millimeter zorgt voor een ideale contrarotatiekoppeling en vormt een kosteneffectieve oplossing in combinatie met de iglidur® J lagers.
De nieuwe onafhankelijke wielophanging is standaard op de grootste machine in de nieuwe serie - de SelfLine 4.0 Premium 2215-22 - en is optioneel verkrijgbaar op de andere modellen. Maar zelfs de machines met het traditionele driepuntsonderstel kunnen niet zonder igus® glijlagers. De freesklep is bijvoorbeeld gemonteerd met igus® glijlagers om de freestrommel te beschermen, net als de hoeksensoren voor het hydraulische nivelleringssysteem. Nog een lager van het igus® modulaire systeem bevindt zich direct in het gezichtsveld van de bestuurder: het centrale 7-inch display en de bedieningseenheid voor de programmeerweegschaal zijn bevestigd aan een verticale drylin® W-lineaire geleider en zijn dus in hoogte verstelbaar. De standaard programmeerschaal laat ook zien hoe belangrijk de exacte samenstelling van het voer is: De freeskop van de Siloking machines kan worden uitgerust met een NIR-scanner, die het principe van nabij-infraroodspectroscopie gebruikt om het drogestofgehalte van het ruwvoer in realtime te registreren tijdens het afvoeren. Hierdoor kan de boer onmiddellijk nauwkeurige aanpassingen doen en de koeien precies het voer geven dat ze het lekkerst vinden.